18.3 C
Zielona Góra
sobota, 27 lipca, 2024

Stan infrastruktury na linii Zbąszynek – Czerwieńsk

Wiadomości

Stan infrastruktury na linii Zbąszynek – Czerwieńsk budzi niepokój. Bieżący monitoring ok. 43 km odcinka wykazał nieprawidłową realizację prac przez wykonawcę, co ujawniło się w 6 lokalizacjach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły natychmiastowe kroki naprawcze, by zapewnić bezpieczne i sprawne podróże koleją. Szczegóły dotyczące wykrytych wad, działań naprawczych oraz wpływu na przejazdy pociągów, znajdziesz w naszym artykule.

Wykryte nieprawidłowości

Bieżący monitoring ok. 43 km odcinka linii Zbąszynek – Czerwieńsk wykazał nieprawidłową realizację prac przez wykonawcę rewitalizacji trasy. Wady zostały wykryte w 6 lokalizacjach, w tym na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w okolicy Łęgowa Sulechowskiego i Wyszyny, na stacji Sulechów, szlaku Babimost – Sulechów (odcinek 200 m) i na moście w okolicy miejscowości Babimost. Usterki pojawiły się dopiero podczas eksploatacji trasy i, mimo zapewnionego nadzoru w trakcie prowadzonych prac, nie dało się ich wcześniej wykryć.

Działania naprawcze

Dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. priorytetem jest zapewnienie bezpiecznych podróży, dlatego nie akceptujemy niewłaściwej realizacji prac przez wykonawcę. Wszystkie nieprawidłowości będą usunięte. Wykonawca prowadzący rewitalizację trasy został wezwany do usunięcia stwierdzonych usterek. W przypadku odmowy, konieczne prace przeprowadzi zarządca infrastruktury, a następnie będzie dochodzić należnej rekompensaty od wykonawcy. Usunięcie usterek zapewni możliwość sprawnych przejazdów koleją między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Pozwoli skrócić czas podróży o ok. 4 min.

Planowane zmiany w przejazdach

Obecnie analizujemy sposób prowadzenia prac na jednotorowym odcinku, aby konieczne dodatkowe roboty w jak najmniejszym stopniu powodowały zmiany w przejazdach pociągów – podróżni z wyprzedzeniem będą o nich informowani na peronach, w pociągach oraz w aplikacji i na stronie Portal Pasażera.

Informacje o inwestycji

Po zakończeniu głównych prac między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem w I kw. 2023 r. wznowiono przejazdy pociągów. Na jednotorowej trasie wymienione zostały szyny i podkłady, oczyszczono i uzupełniono podsypkę. Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na ponad 20 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię, a w Babimoście i Sulechowie wyremontowano perony. Inwestycja warta była ok. 136 mln zł z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z RPO woj. lubuskiego.

Maja Michalczyk
Maja Michalczykhttps://zielonogorski.pl/
Jako Maja Michalczyk, redaktorka Zielonogórski.pl, moja pasja do dziennikarstwa i miłość do Zielonej Góry skłoniły mnie do stworzenia miejsca, gdzie każdy mieszkaniec może znaleźć coś dla siebie. Od najświeższych wiadomości z regionu, przez kulturalne wydarzenia, aż po informacje o inwestycjach i kryminalnych zagadkach, pragnęłam, aby ten portal był mostem łączącym społeczność. Moja kariera rozpoczęła się od małego bloga, na którym pisałam o lokalnych NGO i akcjach charytatywnych, z czasem jednak zrozumiałam, że mogę zrobić więcej, tworząc platformę pełną ważnych treści. Praca nad portalem nauczyła mnie, jak istotna jest różnorodność tematyczna - od sportu, przez biznes, po politykę. Każdy dzień to nowe wyzwania, ale dzięki wsparciu społeczności i ciągłemu dążeniu do rozwoju, Zielonogórski.pl stale się rozwija, będąc wiernym obrazem dynamiki życia w Zielonej Górze.
- Reklama -

Wydarzenia

- Reklama -

Partnerzy

Strony internetowe Zielona GóraDoradca Finansowy Zielona GóraZäune Aus Polen - Thor GubinSkup aut Poznań MOTO-HOME

o Zielonej

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam :(

Uprzejmie prosimy o wsparcie nas poprzez wyłączenie blokad reklam.

Dziękujemy i życzymy miłej lektury :)